Vi kender din softwaredag

Unik hosting

Grønttorvet flyttede deres Unik Bolig til et hostet miljø hos os. Det har givet dem besparelser - både tidsmæssigt og økonomisk.

Grønttorvet har anvendt Unik Bolig siden 1992. De skiftede i oktober 2013 til en hosting løsning hos os. Det har sparet tid, penge og givet dem overskud til bedre kundeservice og til at gå mere i dybden med kerneforretningen.

- Forløbet har været suverænt, siger Bjarne Andersen, Ejendomsadministrator og it-medarbejder hos Grønttorvet.

Han vurderer, at de med den nye løsning sparer 20-25% af deres tid, fordi serveren ikke skal tjekkes. Det betyder, at medarbejderne har fået frigivet tid til andre opgaver.

- Før havde vi hele systemet på vores egen server. Vi stod selv for backup hver dag. Jeg havde til opgave løbende at tjekke, om alt fungerede som det skulle. Derudover skulle jeg selv opdatere systemet og teste de nye versioner igennem, fortæller Bjarne Andersen.

Alt er hostet hos Unik
Grønttorvet har været partner med os gennem en årrække, og derfor var det også naturligt for Grønttorvet at vælge en hosting løsning hos os.

Hele systemet blev flyttet i løbet af en uges tid og arbejdet blev tilrettelagt, så den daglige drift ikke blev påvirket i overgangsperioden.

- I dag hoster de både vores mailserver og vores administrationsserver. Det fungerer rigtig godt, og det giver os tryghed, at det hele er samlet hos Unik. De sørger for at opdatere systemet og det foregår altid efter aftale med os, så det ligger uden for vores arbejdstid. Det betyder, at vi ikke bruger hverken tid eller begrænser vores medarbejdere i deres arbejde. De logger bare på via et ikon på skærmen, og så arbejder de i systemet, som de altid har gjort. Vi kan ikke mærke forskel på hastigheden. Det kører bare, fortæller Bjarne Andersen. 

Stabilitet – også over for kunderne 
Hos Grønttorvet er stabiliteten det, der har gjort den største forskel. De har sluppet bekymringer om serveren og den nedetid, som de før oplevede. Inden de fik den nye hostingløsning var det ikke ualmindeligt, at kunderne måtte ringe forgæves, fordi systemet var nede.

- Det oplever vi aldrig mere. Vi kan give dem svar med det samme, når de ringer, siger Bjarne Andersen og afslutter:

 - Når Unik lægger en version på, så er den gennemtestet. Hele processen er gået smertefrit, og hvis der har været problemer, så har Unik været der med det samme. Alt i alt har det været en god proces, som har givet os både besparelser og tid til at gå mere i dybden med vores andre opgaver.