Vi kender din softwaredag

Der har været en stor efterspørgsel hos vores kunder, som gerne vil kunne håndtere samfakturering. Det kan vi nu, og det får I som programservice.

Ved brug af samfakturering kan du samle afregningen af el-, vand- og varmeregnskaber på et regnskab, hvis slutdato på regnskaberne er ens. Det betyder, at du kan undgå at sende penge til en lejer den ene måned, for så at opkræve den næste måned, og derved kan du undgå eller reducere dine udeståender.

Samfakturering kan også bruges i forbindelse med digitale forbrugsregnskaber.

Hvis du vælger at bruge samfakturering, skal du være opmærksom på, at det gælder både for boende lejere og fraflyttere.

Da samfakturering, iflg. Ejendomsforeningen Danmark, er på kant med lovgivningen, er vores standard skabeloner ikke udarbejdet til at kunne håndtere samfakturering. Vi har dog udarbejdet skabeloner til el-, vand- og varmeregnskaber, der kan håndtere samfakturering, og som du kan købe for 900 kr.  (alternativt kan du selv udarbejde skabelonerne). Ønsker du at købe skabelonerne, kan du kontakte Tanja Aagesen (taa@unik.dk).

Det vil kræver flere forretningsgange, hvis du kun ønsker at bruge samfakturering i nogle ejendomme og ikke i andre.

Læs mere om samfakturering og hvordan det håndteres i Unik Bolig her.