Vi kender din softwaredag

Da Laros skiftede til Unik Bolig

Da Ejendomsadministrationsselskabet Laros købte ny server samt nyt it-system i januar 2014 var det naturligt, at også virksomhedens administrationssystem skulle evalueres. De valgte at skifte til Unik Bolig. Og det er et skifte, de ikke har fortrudt.

- Jeg kunne hurtigt se fordelene ved Unik Bolig. Når man eksempelvis skal oprette en ny ejendom, så fortæller man systemet, hvor mange etager og hvor mange opgange ejendommen har, og så opretter den selv alle lejemålene – 1. Th osv. Det hele kører automatisk. I det gamle system var det meget mere manuelt, fortæller Morten Holst Aaen, der er indehaver og administrerende direktør i Laros.

- Der er et hav af ting, som Unik Bolig gør smart. Når vi skal korrigere opkrævninger med tilbagevirkende kraft, så kan systemet klare det for os, når vi skal lave nye varslinger og lignende. Systemet er langt mere tilpasset til vores arbejdsgange  og det betyder tidsbesparelser i næsten alt, hvad vi foretager os lige fra de daglige opkrævninger til budgetlægning og regnskabsudarbejdelse, siger Morten Holst Aaen.

I Laros sidder de 7 i administrationen, og hver medarbejder administrerer 30-40 ejendomme. Nogle ejendomme har 3-4 lejemål, mens andre har 3-400.

- Unik Bolig er fantastisk til det. Man har hele tiden en guide-status og kan hver morgen hurtigt se, hvilke opgaver, man er i gang med. Det betyder, at man kan holde styr på flere ejendomme. Vi har opdaget, at det er bedre med et fastlåst system, hvor arbejdsgangene er gennemtænkt, end et system, hvor man frit kan sætte arbejdsgangene op. Det fungerer med andre ord bedre, at vi tilpasser vores rutiner til Unik Bolig end omvendt, fordi vi kan mærke, at de har talt med deres kunder og de ved, hvad de har med at gøre, forklarer Morten Holst Aaen og fortsætter:

- Et væsentligt parameter ved Unik Bolig er også, at når man kontakter supporten, så arbejder de målrettet for at løse problemet. På det område er de gode, og de har viljen til at nå resultatet i modsætning til hvad jeg har oplevet mange andre steder, hvor supportmedarbejderne typisk blot ønsker sagen væk fra deres bord. Hos Unik lytter man til problemet og kommer med løsningen. De er gennemsyret af service. Den nye lejelov 1. Juli 2015 indeholdt nogle gennemgribende ændringer. Men allerede få dage efter ministeriet havde præsenteret de nye lejekontrakter havde Unik implementeret det.

Når Morten Holst Aaen tænker tilbage på det gamle system, er han ikke i tvivl og fortæller: 

- Vores kunder har oplevet et løft i det, vi sender ud. I vores gamle system, var jeg utryg ved de lister og oversigter, vi kunne trække ud af systemet. Vi var nødt til at tjekke alt efter. Det materiale, som vi sender til lejere og foreningsmedlemmer er bedre, og processen er lettere for os, fordi vi nemt sender ud til alle ved at trykke på en knap.

IT-system

Vil du også optimere din administration?

Hør mere...

Book et uforpligtende demomøde hos Malene Bech, og få det komplette produktoverblik:

Kontakt

Malene Bech

T  3975 0408 mb@unik.dk